Subject: FW: 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu juurdepääsutee
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Jul 2025 15:40:36 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Germo Ilvesmets // Esprii <[email-masked]>
Sent: Monday, July 14, 2025 3:39 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu
juurdepääsutee

Tere

Saadan projekti uuesti üle vaatamiseks.

Lisasin täiendava lõike puhastatava / süvendatava kraavi asukohast.

Täiendasin seletuskirja.

Sama projekt sai läbi EHR’i täna uuesti valda esitatud.

Lugupidamisega,

Germo Ilvesmets

OÜ Esprii

Tel. 55 77 980

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 7. juuli 2025 12:34
Adressaat: Germo Ilvesmets // Esprii <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu
juurdepääsutee

 Tere.

Tänan täiendatud projekti eest.

Riigitee äärset kraavi on kavas profileerimise käigus süvendada.  Tuua
välja projekteeritud nõlva kalle.  Käsitleda projektis meetmeid, mille
abil tagatakse kraavi nõlvade püsivus ja nõuetekohane kalle.  Kraavi
nõlvad ei tohi profileerimise tagajärjel püsivust kaotada.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Germo Ilvesmets // Esprii <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 2, 2025 3:25 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu
juurdepääsutee

Tere

Saadan Metsaka teede projekti uuesti kooskõlastamiseks.

Allpool toodud märkustest:

1. Truubi läbilaskevõime arvutus lisatud projekti juurde. Seletuskirja
täiendatud vastava infoga.

2. Joonist täiendtaud kõrgusarvudega

3. Joonist parandatud.

Lugupidamisega,

Germo Ilvesmets

OÜ Esprii

Tel. 55 77 980

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

Saatja: Germo Ilvesmets // Esprii <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 28. mai 2025 17:11
Adressaat: 'Merike Joonsaar' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu
juurdepääsutee

Tere

Nagu telefonis rääkisime saadan põhjendused.

Lisasin allpool olevale kirjale teise värviga.

Lugupidamisega,

Germo Ilvesmets

OÜ Esprii

Tel. 55 77 980

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 27. mai 2025 17:32
Adressaat: Germo Ilvesmets // Esprii <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu juurdepääsutee

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks:

1.	Kehtiv detailplaneering ei näe ette arendusala sademevete
suunamist riigitee alusesse truupi, mistõttu puudub selliseks lahenduseks
õiguslik alus.  Selgitame, et detailplaneering on avalik kokkulepe.
Põllumajandus- ja Regionaalministeeriumi ning Riigikohtu poolt läbi viidud
koolitustes on riigiametitele rõhutatud, et ehituslubade väljastamisel
(projektide koostamisel) tuleb aluseks võtta kehtiv detailplaneering kui
avalik kokkulepe ja seda põhimõtet tuleb kindlalt järgida.
Detailplaneering näeb ette sademevete immutamise omal maaüksusel.
Veeseaduse kohaselt tuleb sademevee käitlemisel eelistada lahendusi, mis
võimaldavad sademeveest vabaneda selle tekkekohas. Sademeveest
vabanemiseks kasutada looduslähedasi lahendusi omal maaüksusel (nt
rohealasid, viibetiike, imbkraave jm), mis võimaldavad sademeveest
vabaneda eelkõige maastikukujundamise kaudu.

Tundub, et detailplaneeringu koostamisel ei ole teostatud geoloogilisi
uuringuid ja sellest tulenevalt ei ole arvestatud, et antud alal ei ole
immutamine võimalik kuna pinnasevesi on maapinnast 25-40 cm sügavusel. Ala
on valdavalt liigniiske.

Truup kuhu, me soovime kraavid suunata juhib veed teisel pool maanteed
asuvasse Pirita jõkke.

2.	Projektis nähakse ette riigitee äärse kraavi
puhastamine/süvendamine. Palume tagada riigitee äärses kraavis vete
juhtimine, sh anda kraavi põhja kõrgusarvud, et oleks võimalik hinnata
kraavi projekteeritud sügavust. Tagada kraavi nõlvade püsivus ja
nõuetekohane kalle, näha ette kraavi/truubi suudme kindlustus.

Täiendame joonist kõrgusarvudega.

3.	Nähtavuskolmnurga mõõtu LN2 mõõdetakse sõidutee servast (mitte
teljest). Palun täpsustada.

Parandame joonist.

Eelinfo ristmiku ehitamisest huvitatud isikule/ projekti tellijale: Tee
ehitustöödeks riigitee alusel maal sõlmivad Transpordiamet ja ristmiku
ehitamisest huvitatud isik ristmiku ehitamise lepingu. Kahepoolselt
allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse ehitustöödeks
riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel. Kooskõlastatud projekt
on lepingu lisa. Leping peab olema sõlmitud enne ehitusloa väljastamist.

Lepingu sõlmimine toimub väljaspool EHRi keskkonda. Lepingu sõlmimiseks
palume võtta meiega ühendust aadressil [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

P.S. Samad tähelepanekud lähevad ka EHRi.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Germo Ilvesmets // Esprii < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, May 16, 2025 3:16 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Riigitee 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu
juurdepääsutee

Tere

Edastan Riigitee 11202 Vaida-Urge tee km 10,97 ja Metsaka kinnistu
juurdepääsutee projekti üle vaatamiseks.

Sama projekti esitame lähipäevil EHR’i  KOV’ile ehitusloa menetluseks.

Lugupidamisega,

Germo Ilvesmets

OÜ Esprii

Tel. 55 77 980

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.esprii.ee/> www.esprii.ee